Sustainable Food Manager | Żabka Polska
Od lat związany z grupą hotelową Accor i Orbis, były szef kuchni hoteli Mercure Grand, Novotel Warszawa Centrum, pracował we Francji, Hiszpanii i Argentynie. Ostatnie lata spędził na walce z marnotrawstwem żywności w grupie hotelowej AccorInvest, w której pełni funkcję konsultanta zewnętrznego do spraw foodwaste. Od lat szkoli, inspiruje i motywuje szefów kuchni do prowadzenia zrównoważonej kuchni i ograniczania marnotrawstwa żywności.
Obecnie pracuje jako Sustainable Food Manager w Grupie Żabka, gdzie zajmuje się ograniczaniem strat żywności oraz dobrym żywieniem w obszarze zrównoważonego rozwoju.
Dyrektor Marketingu | Bracia Sadownicy
Z wykształcenia socjolog, od 19 lat strateg marketingowy. Badając zmieniające się zjawiska kulturowe oraz potrzeby konsumentów wspiera budowanie silnych, angażujących marek. Autorka strategii pozycjonowania, strategii portfelowych oraz innowacji produktowych dla wielu wiodących marek w sektorze FMCG; doświadczony facilitator sesji strategicznych i kreatywnych; wykładowca Szkoły Strategii Marki przy SAR oraz jurorka Effie.
W ostatnich latach realizowała projekty strategiczne dla marek Kujawski, Oliwier, Smakowita, Wawrzyniec, FINUU, Optima, Herbapol, Wedel, Colian, Hortex, Lubella, Bracia Sadownicy, Iglotex / Proste Historie, Bakalland, Żywiec, Warka, marki portfela CEDC, Loreal, VICHY, Estee Lauder, Nestle (Winiary, Princessa, Lion, Gerber), Nutricia, Pepsico, Amrest, Olewnik, Bakoma, Lewiatan, Delikatesy Centrum, Lilou, Luxmed, Ergo Hestia, 3M, PolRegio, Bonduelle, Dominos Pizza, LUXMED, OpenClinic, Seboradin, portfel marek VanPur.
Członkini Zarządu | Cukiernia Sowa
Aleksandra Sowa-Trzebińska mistrzyni piekarstwa i cukiernictwa oraz współwłaścicielka i członek zarządu sieci Cukiernia Sowa. Jej kariera obfituje w liczne sukcesy, zarówno na krajowej, jak i międzynarodowej scenie cukierniczej. W 2012 roku uzyskuje tytuł Mistrzyni Cukiernictwa, co zapoczątkowuje pasmo jej kolejnych triumfów. W tym samym roku zdobywa pierwsze miejsce w Prezentacji Pralin i Rzeźby Czekoladowej na Polagrze oraz reprezentuje Polskę na Mistrzostwach Świata Młodych Cukierników w Sao Paulo w Brazylii. W 2013 roku zdobywa pierwsze miejsce w Lodowych Mistrzostwach Polski, a w 2014 roku wywalcza trzecie miejsce na Gelato World Cup w Rimini we Włoszech. Jej zaangażowanie i pasja do cukiernictwa zaowocują także wsparciem dla Reprezentacji Polski na Mistrzostwach Świata Młodych Cukierników w 2015 roku w Rimini.
W 2020 roku pełni rolę Team Managera Reprezentacji Polski na Lodowych Mistrzostwach Świata – Coppa del Mondo della Gelateria – w Rimini. W 2024 roku kończy ICAN Strategic Leadership Institute, aby rozwijać swoje umiejętności zarządzania. Jest również jurorem w wielu prestiżowych konkursach kulinarnych, co świadczy o jej wiedzy i autorytecie w dziedzinie cukiernictwa. Aleksandra Sowa-Trzebińska nieustannie promuje polską tradycję cukierniczą i piekarniczą na świecie, zdobywając liczne nagrody i wyróżnienia oraz dzieląc się swoją pasją i wiedzą z kolejnymi pokoleniami cukierników.
Owner | Fruits2Retail
Przez prawie 5 lat pracowałem jako kupiec w największej sieci handlowej w Polsce, a dzisiaj prowadzę agencję Fruits2Retail. Pomagam dostawcom produktów spożywczych (głównie owoców i warzyw) nawiązywać współpracę z sieciami handlowymi w Europie. Szkolę działy handlowe w zakresie skutecznej współpracy z kupcami sieci handlowych oraz doradzam, jak wprowadzać produkty na półki sklepowe w kanale nowoczesnym.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej odwiedź moją stronę: https://fruits2retail.eu/
Kierownik Inkubatora Innowacji | LOTTE Wedel
Kreatorka produktów. Związana z przemysłem spożywczym od prawie 20 lat. W przeszłości zarządzając działem Consumer Science, brała udział w międzynarodowych projektach zgłębiając zależność między atrybutami produktu a preferencjami konsumenckimi. Następnie jako Technolog R&D przekładała język konsumencki w produktową przyjemność. Aktualnie w LOTTE Wedel tworzy Inkubator Innowacji w którym współpracując ze światem nauki łączy go z biznesem, poszukuje rozwiązań nowatorskich rozwiązań.
Adiunkt w Instytucie Rozrodu Zwierząt i Badań Żywności PAN w Olsztynie
Jestem absolwentem kierunku rybactwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie. Aktualnie pracuję na stanowisku adiunkta w Instytucie Rozrodu Zwierząt i Badań Żywności PAN w Olsztynie, gdzie zajmuję się analizą czynników warunkujących rozrodczość u ryb, ze szczególnym uwzględnieniem jakości gamet ryb. Wyniki moich badań (związane z opracowanymi procedurami kontrolowanego rozrodu ryb) zostały z sukcesem wdrożone w wielu przedsiębiorstwach akwakultury w całej Europie. Jednym z ważniejszych aspektów mojej pracy jest ciągły kontakt z gospodarstwami rybackimi i farmami rybnymi, których problem często stają się moimi wyzwaniami naukowymi. Poprzez bliski kontakt z praktyką oraz szeroko zakrojoną współpracą międzynarodową zdobyłem obszerną wiedzę w obszarze całego sektora akwakultury oraz rybactwa śródlądowego, którą chętnie się dzielę poprzez różnego rodzaju działalność popularyzatorską oraz aktywność ekspercką.
mgr dietetyki, szefowa działu food&trend | Nice to Fit You
Dyplomowana magister dietetyki. Spędziła wiele lat pogłębiając wiedzę i praktykując zawód dietetyka w Rzymie. Tam tworzyła indywidualne programy żywieniowe, prowadziła konsultacje dietetyczne i organizowała warsztaty kulinarne. Regularnie odwiedzała renomowane włoskie restauracje, współpracując z czołowymi szefami kuchni nad ulepszaniem menu pod kątem zdrowotnym.
Od ponad sześciu lat jest związana zawodowo z firmą Nice To Fit You, gdzie szybko wykazała się kreatywnością – zarówno w tworzeniu nowych posiłków, jak i konstruowaniu kompleksowego menu. Dzięki temu dzisiaj zarządza całym portfolio produktowym firmy.
Head of Marketing Strategy & Planning Central Europe | Wolt
Ekspert w dziedzinie brand i digital marketingu z ponad 10 letnim doświadczeniem w FMCG oraz food-tech. Związany z takimi firmami jak: Mondelez, SC Johnson, JOKR oraz Wolt. Aktualnie odpowiada za strategie marketingową w Wolt na 8 rynkach Europy Centralnej (Polska, Czechy, Słowacja, Węgry, Austria, Serbia, Chorwacja, Słowenia). Prywatnie od 7 lat zajmuje się improwizacją teatralną (Dynastia Improwizowana, Resort Komedii).
Customer Strategy Director
Managerka z 20-letnim doświadczeniem w obszarach Strategii Klienta, Customer/ Trade Marketingu, Komunikacji, Zarządzania Projektami, rozwijaniu nowych kanałów sprzedaży.
Obecnie związana z Grupą ALDI Nord oddział Polska, prowadząc dział Customer Strategy. Swoje kompetencje w budowaniu koncepcji strategicznych wykorzystuje realizując szereg inicjatyw na arenie lokalnej oraz międzynarodowej. W biznesie stawia na partnerstwo w relacjach oraz silny focus na realizację celów.
Szef działu transformacji digitalowej | PepsiCo
Posiada 18 lat doświadczenia zawodowego w firmach FMCG. Najwięcej satysfakcji w pracy czerpie ze zmieniania rzeczywistości wokół siebie. Prowadził projekty transformacyjne w 4 różnych działach m.in. sprzedaży i supply chain. Uwielbia podważać status-quo, czerpie dużo motywacji do zmian procesów, których głównym wyjaśnienie jest „zawsze tak to robiliśmy”.
Obecnie szef działu transformacji digitalowej w PepsiCo w Polsce, gdzie wraz z zespołem zmieniają sposób w jaki PepsiCo pracuje i działa w obszarze komercyjnym. Nowe rozwiązania i procesy ułatwiają i poprawiają współpracę z ponad 60 000 partnerami handlowymi PepsiCo w Polsce. W przeprowadzaniu transformacji skupia się na trzech kluczowych elementach – ludziach, procesach i technologii.
Ukończył 3 kierunki studiów: Informatykę, Logistykę oraz studia Executive MBA. Przez 2 lata uczył studentów MBA zarządzania operacyjnego w szkole ESMT Berlin w Niemczech.
Dyrektor Marketingu
Ekspertka w marketingu i rozwoju marek FMCG. Ma również doświadczenie w rozwoju marek usługowych w obszarze B2B. W ostatniej dekadzie wdrożyła przełomowe strategie oraz innowacje biznesowe, produktowe i organizacyjne, które przyczyniły się do spektakularnego wzrostu w firmach takich jak Danone i Coca-Cola w ponad 18 krajach.
Jej doświadczenie obejmuje także transformacje organizacyjne, takie jak tworzenie struktur i procesów, które umożliwiają systematyczne odkrywanie insightów, szybsze wprowadzanie produktów na rynek oraz zwinne zarządzanie portfelem. Oprócz innowacji w produktach spożywczych ma również doświadczenie w tworzeniu i marketingu produktów cyfrowych (np. aplikacja Coca-Cola App) oraz usług (np. franczyzy).
Koordynator ds. public affairs w ProVeg Polska
Poszukuje efektywnych sposobów na stworzenie bardziej zrównoważonej przyszłości żywności. W ProVeg pełni rolę Corporate Engagement & Sustainability Specialist, gdzie zajmuje się współpracą z producentami żywności i sieciami handlowymi, edukacją o trendzie wege, roślinnych zamiennikach produktów odzwierzęcych i mięsie hodowanym komórkowo oraz uświadamianiem wpływów naszych wyborów żywnościowych na środowisko.
Swoje doświadczenia zdobywał przy licznych projektach m.in. dla Too Good To Go, Targów Zero Waste, IKEA Retail, Ministerstwa Rozwoju czy Lariche Community (w Kuala Lumpur).
Innovation Manager | Nestle
Ekspertka w dziedzinie wprowadzania innowacji produktowych od 19 lat związana z koncernem Nestle globalnym liderem rynku FMCG. Przez ten czas miała okazje rozwijać i wprowadzać na rynek wiele nowych produktów w różnych kategoriach, opracowywać kampanie komunikacyjne lokalnych i międzynarodowych marek, zdobywając min. nagrodę Effie, czy usprawniać procesy operacyjne i biznesowe w celu poprawy rentowności produktów.
Ekspert ds. żywności, międzynarodowy wykładowca akademicki
Specjalista w dziedzinie żywności funkcjonalnej, badań sensorycznych i projektowania żywności z ponad 20 letnim doświadczeniem. Autorka lub współautorka wdrożeń nowych produktów spożywczych na rynku polskim i europejskim, jak również patentów, publikacji, opracowań i projektów. Adiunkt na Wydziale Żywienia Człowieka SGGW, członek Polskiego Towarzystwa Nauk Żywieniowych oraz Polskiego Stowarzyszenia Osób z Celiakią i na Diecie Bezglutenowej. Była polskim przedstawicielem grupy roboczej Komisji Europejskiej DG (SANCO) oraz CMDv w Europejskiej Agencji Leków, a obecnie jest ekspertem doradczym Global Harmonization Initiative (GHI). Mentorka i propagatorka zdrowego stylu życia.
HR leader | Too Good To Go
HR leader z ponad 15 letnim doświadczeniem. Od 3 lat odpowiedzialna za budowanie i rozwój zespołów w Too Good To Go na wielu rynkach, obecnie w Polsce i Czechach. Absolwentka USWPS oraz Akademii Leona Koźmińskiego na kierunkach psychologii społecznej oraz zarządzania ludźmi. Prywatnie entuzjastka medytacji Vipassana.
Starszy Kierownik ds. Rozwoju Produktu| Senior R&I Product Design Manager w Danone
Od prawie 5 lat związana z firmą Danone w obszarze badań i innowacji w różnych obszarach: technologii, rozwoju i wdrażania produktów, portfolio innowacji. Do zakresu jej obowiązków oraz zadań, w których mistrzowsko odnajduje się na co dzień, należą:
Business Development & Engineering Manager | FMCG Expert | Mentor | LEAD Network
Ekspertka w dziedzinie wprowadzania nowych produktów na rynek i zarządzania dużymi projektami inwestycyjnymi. Z 25-letnim doświadczeniem w branży FMCG, z powodzeniem kierowała zespołami międzynarodowymi, realizując projekty o wartości 50 milionów euro. Poza osiągnięciami zawodowymi, jest aktywną mentorką i członkinią organizacji LEAD Network Poland Chapter, promując różnorodność i równość w biznesie.
Dyrektor Akademickiego Inkubatora Przedsiębiorczości (AIP) Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie
Celem AIP rozwijanie kompetencji przedsiębiorczych wśród studentów, tak aby mogli realizować innowacyjne projekty i tworzyć startupy.
Pasjonat i popularyzator wykorzystania mind mappingu, design thinking oraz najlepszych metod efektywności osobistej w nauce, pracy i biznesie. Prowadzi szkolenia w tym zakresie dla instytucji, korporacji, MŚP oraz osób indywidualnych.
Zapraszany do programów radiowych i telewizyjnych jako ekspert (TVP Sonda2, Radio Kraków, Dzień Dobry Polsko, HeksagonTV).
Twórca Akademii Map Myśli – programu rozwoju uczącego wykorzystania techniki map myśli w pracy zawodowej i rozwoju własnym dla poprawy efektywności osobistej i kreatywności.
Wolne chwile lubi spędzać aktywnie na rodzinnych wycieczkach wraz ze swoją żoną i 3 córkami.
Radca prawny, ekspertka ds. prawa żywnościowego | Food Law
Specjalistka z 10-letnim doświadczeniem w obsłudze prawnej branży spożywczej. Na co dzień doradza klientom w zakresie szerokiego spektrum zagadnień związanych z produkcją i dystrybucją żywności.
Swoją wiedzą dzieli się nie tylko z klientami, ale również z szerszym gronem odbiorców, prowadząc szkolenia i warsztaty dla specjalistów z różnych działów. Jest autorką publikacji poświęconych zagadnieniom prawa żywnościowego, a także współautorką komentarza do kluczowego rozporządzenia unijnego dotyczącego znakowania żywności.
Zawodowo związana jest ze wyspecjalizowaną kancelarią prawną Food Law Centrum Prawa Żywnościowego i Produktowego.
FMCG Food industry expert, CEO / GM / Interim Manager for Polish & CEE market leaders
Ekspert w dziedzinie zarządzania i rozwoju firm FMCG Food w Polsce i Europie: wieloletni Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny i Członek Rad Nadzorczych firm Raisio Polska, Danone, Bongrain (Grupa Savencia), Rigas Piensaimnieks (Ryga, Łotwa), Grupa Delicpol, Van Pur.
Obecnie Prezes Zarządu Sonko / Grupa Oshee. Współzałożyciel i udziałowiec ProteinRise Sp.z o.o. start upu food-tech oraz MMM ESG Consulting Sp. z o.o. usługi integrujące zrównoważony rozwój ze strategią.
Kierownik ds. badań i rozwoju | Cukiernia Sowa
Technolog i manager, związana z branżą spożywczą i sektorem FMCG od ponad 20 lat.
W tym czasie zdobyła doświadczenie w zakresie zarządzania produkcją, innowacją technologiczną oraz jakością z największymi, polskimi producentami żywności. Autorka wielu nowatorskich pomysłów technologicznych i produktów, w tym również w ramach projektów budżetowanych min. ze środków Unii Europejskiej.
Obecnie kieruje działem badań i rozwoju w Cukierni Sowa sp. z o.o. Kreatywność to jej drugie imię. Nieustannie poszukuje unikatowych rozwiązań, będących w zgodzie ze zrównoważonym rozwojem i skutecznie je wdraża, przyczyniając się do zwiększania przewagi konkurencyjnej organizacji.
B2C Communication Manager | Too Good To Go
W Too Good To Go zajmuje się kontaktami z instytucjami i aktywacją naszych użytkowników. Od ponad dekady zajmuje się szeroko pojętą komunikacją i w tej dziedzinie zrobił już niemal wszystko. Obecnie przekonuje ludzi, że dbanie o otaczający świat może być proste i opłacalne dla każdego (finansowo i emocjonalnie).Skończył studia z ekonomii, dziennikarstwa i stosunków międzynarodowych. Prywatnie jest ojcem, psiarzem i piechurem.
Co-founder oraz kierowniczka działu badań i rozwoju | SERio
Absolwentka psychologii, certyfikowana instruktorka jogi, specjalistka w dziedzinie żywienia oraz przedsiębiorczyni. W 2022 roku, po roku podróży kamperem, wspólnie z mężem założyła startup SERio, gdzie pełni kluczową rolę w marketingu oraz rozwijaniu działu badań i rozwoju. Monika łączy swoją wiedzę psychologiczną z pasją do zdrowego stylu życia, inspirując innych do odkrywania korzyści płynących z diety roślinnej.
Jako technologiczny samouk, Monika stworzyła wszystkie roślinne sery w swojej firmie. Jej pierwszy produkt, roślinny ser bogaty w białko, powstał w odpowiedzi na osobistą potrzebę poszukiwania dobrych zamienników nabiału na rynku. Monitorując i rozwijając różnorodne źródła białka roślinnego, Monika nieustannie pracuje nad nowymi produktami, które odpowiadają na potrzeby konsumentów.
Dyrektor Marketingu I FMCG ekspert I Mentorka
Ekspertka i praktyk w dziedzinie marketingu, rozwoju biznesu oraz budowania partnerstw strategicznych. Specjalizuje się w strategii marketingowej i innowacjach na rynkach FMCG. Ma 30-letnie doświadczenie managerskie zdobyte w międzynarodowych korporacjach jak i polskich firmach, takich jak np.: Danone, Frito –Lay, Diageo, Reckitt Benckiser, Torf Corporation, gdzie odpowiadała za marketing, jak również zarządzała aliansami strategicznymi w skali regionalnej i globalnej. Ukończyła Szkołę Główną Handlową z tytułem magistra oraz studia podyplomowe w Paryżu w dziedzinie zarządzania. Posiada też Akredytację Mentor Foundation European Mentoring & Coaching Council (EMCC) i jest Mentorką Fundacji Liderek Biznesu.
Współzałożyciel firmy foodtech.ac i właściciel Polish Your Cooking
Karierę w bankowości porzucił, żeby lepić pierogi z turystami. Pierwsza firma – Polish Your Cooking jest dziś jedną z największych kulinarnych agencji eventowych w Polsce i kulinarną atrakcją nr 1 w Warszawie wg. Tripadvisor.
Kilka biznesów później, wraz z kolegą z SGH, Piotrem Grabowskim założyli pierwszy akcelerator startupów dla branży spożywczej w Polsce: foodtech.ac. Wyszykują, szkolą i pomagają finansować startupy, które zmienią branżę spożywczą na bardziej przyjazną środowisku. W portfolio mają takie produkty jak bezmięsnego kurczaka, farmy wertykalne czy jedzenie w proszku. Wierzą, że mogą uratować ziemię przed katastrofą ekologiczną zmieniając wielki przemysł.
Sporo podróżował po świecie, żeby złapać kulinarne i biznesowe inspiracje. Współtworzył restaurację Gado Gado, która narodziła się z pasji do gotowania i azjatyckich podróży. Lubi zjeżdżać i pływać na różnej maści deskach.